Fra første bolig til familieforøkelse med Selbu Sparebank

Vi tok en prat med paret, Gaute og Vanja, som er totalkunder hos Selbu Sparebank for å høre hvorfor de valgte akkurat oss som sin bank.

Gaute er oppvokst i Tydal og har vært kunde hos oss så lenge han kan huske. Han forteller at det var et helt naturlig valg for han å ha Selbu Sparebank som sin bank. Det var ikke før han møtte kjæresten sin Vanja og de ønsket å kjøpe sin første bolig sammen, at valg av bank igjen ble aktuelt. Vanja var på den tiden kunde av en større norsk bank, og hadde et helt annet forhold til banken sin og det ble raskt klart at Selbu Sparebank ble et naturlig valg også for henne.

- Som kunde i en større bank fikk jeg følelsen av å være én av veldig mange andre, mens i Selbu Sparebank får man et mye mer personlig forhold til banken sin, forteller Vanja.

 

Er tiden inne for en prat? Book et møte.

 

Artikkelen fortsetter under bildet

Bilde: Gaute og Vanja, kunder i Selbu Sparebank (foto: Selbu Sparebank)

 

Ikke bare en digitalisert prosess, men en dedikert rådgiver

Når det kommer til spørsmål og store økonomiske avgjørelser er det avgjørende å kunne rådføre seg med en som kjenner godt til deg og din økonomi. At alle kundene våre får sin egen kunderådgiver fra start, har derfor vært en viktig praksis for oss. Vi ønsker å bli like godt kjent med deg og din økonomi, som du blir med oss, slik at vi kan komme frem til de beste løsningene sammen. 

Gaute og Vanja har hatt den samme rådgiveren Lidvar Vartdal i 7 år. I løpet av disse årene har de blitt fulgt opp i kjøpet av sin første leilighet, og deretter hus, bil og nå ved familieforøkelsen. En av de tingene de setter høyest på sin liste er nærheten de får til rådgiveren sin og det å ha et direktenummer å ringe på.

 

“Det er den nærheten man får til rådgiveren sin og det at hverdagsbehovene våre blir sett. Du får et direktenummeret til rådgiveren din, og hvor jeg selv opplever at jeg kan komme med både store og små spørsmål. Alt fra spørsmål om funksjoner i nettbanken til hvordan vi kan gå frem for å øke boliglånet til oppussing“

VANJA

Ønsker du mer informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg? Book et møte.

 

Tilstede i alle livsfaser

Å være en lokalbank gir oss i Selbu Sparebank muligheten til å følge opp kundene våre gjennom alle livets faser. Vi har blant annet fokus på at unge skal forstå og bli tryggere på egen økonomi, og lage seg vaner de kan ta med seg videre i livet. Vi har egne nettkurs i personlig økonomi, i tillegg til at vi tilbyr 18- og 20 års-samtaler til alle de unge kundene våre. Vi ønsker å være med lenge!

Ved å være en lokalbank, prøver vi også å være en stor del av det som skjer i nærmiljøet. Vi engasjerer oss og støtter oppunder lokale talenter og andre lokale initiativ, som vi årlig gir pengegaver til. 

- Det er veldig synlig når man er fra et lite sted og kan se tydelig hva støtten fra banken faktisk utgjør for de som mottar den, forteller Gaute.

Og nå har Selbu også fått bli med paret videre til neste generasjon. Datteren deres har nemlig fått opprettet sin helt egen barneforsikring og sparekonto i banken. Det betyr jo at hun på mange måter har et helt eget kundeforhold i banken, hun og.

"For oss er det viktig at kundene føler seg sett og blir tatt på alvor. Det at kundene etter et møte faktisk føler at de fikk noe ut av det - uansett om det skulle være et lite spørsmål eller at de endelig kan legge inn bud på sin første bolig"

LIDVAR VARTDAL, KUNDERÅDGIVER I SELBU SPAREBANK

Mer enn bare en bank

Selbu Sparebank tar det å være en lokalbank på alvor. Vi er ikke bare en bank; vi er en del av ditt nabolag og ditt lokalmiljø. Vi engasjerer oss i ting som skjer i nærmiljøet.. Vi ønsker å være en del av fellesskapet! 

Vi vet at økonomi er komplekst og språket rundt er forvirrende. Enten det gjelder BSU, bolig- og billån, investeringer i fond eller forsikringer, har vårt mål alltid vært å gjøre det enklere for deg. 

- Som kunde i Selbu Sparebank er banken der for deg. Du ”forsvinner” ikke blant mange andre kunder, men du får faktisk tak i rådgiveren din eller et dyktig kundesenter som står klar til å besvare kundens spørsmål, sier kunderådgiver Lidvar Vartdal. 

Med et engasjert team av lokalkjente rådgivere, strekker vi oss langt for å tilby deg personlig service. Vi vet at hver kunde er unik, og derfor blir våre tjenester tilpasset deg for å kunne møte deg der du er. 

 

Vi lytter til dine behov – tid for en prat?

Book et møte for en uforpliktende prat med en av våre rådgivere. Du velger selv om du vil ta en prat via telefon, Teams eller fysisk. 

Book et møte